Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:29:07+01:00
Obw a:7+2*4+5=7+8+5=20

- b:AB=8cm
,CD=0,5AB=4cm
,AD=CD+1cm =4+1cm=5cm
obw:8+4+2*5=22cm
2009-12-21T18:32:14+01:00
Zad 1
a. AB=7cm,BC=4cm,CD=5cm
DA = BC - trapez równoramienny
obwód = AB + BC + CD + DA = 7 + 4 + 5 + 4 = 20 cm
zad 2
b.AB=8cm,CD=0,5AB,AD=CD+1cm
CD = 0,5 razy 8 = 4 cm
AD = CD + 1 cm = 4 + 1 = 5 cm = BC
obwód = AB + BC + CD + DC = 8 + 5 + 4 + 5 = 22 cm
2009-12-21T18:51:42+01:00
A) wiedzac ze masz AB-7cm, BC-4cm, CD-5cm
obw(trapezu)= 7cm+4cm+5cm=16cm
B) widząc że masz AB=8cm, CD=0,5 AB, AD=CD+1cm
obw(trapezu)=8cm+7,5cm+8cm+7,5cm+1cm=36cm
ja bym to tak zrobila , aler na wszelki wypadek sprawdz to jeszcze z kims:)