Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-21T18:37:01+01:00
Wadą wolnej elekcji ; były spory które toczono podczas wyborów, bywało też tak że wybierano dwóch naraz monarchów. Długo trwało bezkrólewie . Rzeczpospolita Polska za czasów demokracji szlacheckiej nie funkcjonowała tak jak powinna, gdyż szlachta w ogromnej większości nie zgłaszała się i nie głosowała na sejmikach ziemskich. Udział w głosowaniach nie przekraczał 5% narodu szlacheckiego.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:40:29+01:00
Może być w pkt .?


1. Obcy monarchowie wtrącali się w sprawy Polski .
2. Dochodziło do nieporozumień na temat kandydatów do tronu które groziły wojnami domowymi .
3. Szerzyło się przekupstwo wśród szlachty .
4. Ograniczano władzę króla , który przed wyborem zatwierdzał dotychczasowe przywileje szlacheckie ( lub dodawał nowe) .


To chyba tyle . mam nadzieję że to pomoże . ;D