Odpowiedzi

2009-12-21T18:40:52+01:00
Natężenie pola grawitacyjnego - wektorowa wielkość fizyczna charakteryzująca pole grawitacyjne. Równa jest sile, z jaką dane pole grawitacyjne działa na jednostkową masę. Inaczej mówiąc natężenie pola grawitacyjnego można obliczyć dzieląc siłę grawitacyjną działającą na pewne ciało przez masę tego ciała
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:41:13+01:00
Natężeniem pola grawitacyjnego w danym punkcie nazywamy stosunek siły grawitacji, działającej w tym punkcie na umieszczone tam ciało próbne, do masy tego ciała.
Natężenie pola grawitacyjnego jest wielkością wektorową. Kierunek i zwrot wektora natężenia pola grawitacyjnego jest taki sam jak kierunek i zwrot siły grawitacji, bowiem m>0, tzn. wektor ten zwrócony jest zawsze w stronę źródła pola.

Jednostkę natężenia pola grawitacyjnego w układzie SI jest 1 N*kg-1=1 m*s-2

Natężenie pola grawitacyjnego w danym punkcie informuje nas, jaka siła grawitacji działa na umieszczone w tym punkcie ciało próbne o jednostkowej masie.

mam nadzieje że pomogłam:)
3 2 3