Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:47:26+01:00
Ponieważ chcieli przejąć ich terytorium i chcieli zlikwidowac przeciwnika
15 4 15
2009-12-21T18:48:42+01:00
Chcieli podbic tereny lezace w okolicach Sycylii
11 3 11
2009-12-21T22:11:51+01:00
Rzymianie zwali Kartagińczyków -Punijczykami.Między nimi był zatarg o Sycylię.Obie strony dążyły do zdobycia dominacji w basenie śródziemnomorskim.W rezultacie pierwszej wojny punickiej Rzymianie zdobyli przewagę na morzu , druga wojna punicka rozegrała się głównie na lądzie. Kartagiński wódz -Hannibal,rozpoczął działania wojenne w Hiszpanii ,zdobywając tam miasto sprzymierzone z Rzymem - Sagunt .Wówczas Senat Rzymski wypowiedział Kartaginie wojnę.
19 4 19