Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T21:38:46+02:00
Można otrzymać CO2:
1poprzez oddychanie
2)z płomienia świeczki(podczas spalania wytwarza się CO2)
3)z kwiatków przeprowadzających wymianę gazową (przy braku światła)
2 5 2
  • boja
  • Początkujący
2009-09-14T21:43:42+02:00
Proponuje ocet + soda oczyszczona:

CH3COOH + NaHCO3 ----------> CH3COONa + H2O + CO2

Lub ocet z wodorowęglanem amonu ( amoniak do ciast)

CH3COOH + NH4HCO ---> CH3COONH4 + H2O + CO2
1 5 1