Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T19:05:28+01:00
2009-12-21T19:07:24+01:00
56 !!!
x+y = 11
x*100+y*10+z= x*10+y+511
2009-12-21T19:08:40+01:00
Suma cyfr liczby dwucyfrowej jest równa 11. jeśli na końcu tej liczby dopiszemy 7 to otrzymamy liczbę większą od danej o 511 wyznacz tę liczbę dwucyfrową?

liczba przed zamianą:
cyfra dziesiątek: x
cyfra jedności: 11-x
liczba: 10x+11-x=9x+11

liczba po zamianie:
cyfra setek: x
cyfra dziesiątek: 11-x
cyfra jedności: 7
liczba: 100x+10(11-x)+7=100x+110-10x+7=90x+117

90x+117-9x-11=511
81x+106=511
81x=405 |:81
x=5

liczba: 56
1 5 1