Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T19:10:13+01:00
W zakresie między 0 a 4 stopniami woda zachowuje się inaczej, niż większość cieczy: przy wzroście temperatury kurczy się, a nie rozszerza. Zjawisko to nosi nazwę anomalnej rozszerzalności.

W temp. 4 stopni Celsjusza woda ma największą gęstość!!!
1 5 1
2009-12-21T19:12:01+01:00
Takie zjawisko zachodzi najczęściej w jeziorach zimą. na powierzchni wody panuje temp. 0 stopni C a na dnie 4 stopnie. wtedy woda zamarza (lód jest na powierzchni.)