Proszę o sprawdzenie, czy zdania są poprawnie sformułowane itp. i czy ogólnie są zastosowane dobre czasy, a jak będzie coś źle to proszę o poprawienie... Są to zdania na notatkę - takie ćwiczenia maturalne ;D

1)
-I met with my friend from my class.
-we will go together on the walk.
-we are plaining eat dinner in the pub.
-If you want, you can go with us.

2)
-I can lend you this book for only 2 weeks.
-I will need this book soon.
-If you want, you can watch the movie about "Lalka", because it is. (ponieważ taki jest - nie mam pojecia czy dobrze napisalem)
-we should meet, when you read this book or watched the movie.

3)
- Uncle change his booking ticket to Poland from Thursday to Saturday.
-Arrival of uncle (lub Uncle's arrival) delayed, because he lost him wallet.
-your cat feel good.
-uncle asked you that you call back as soon as possible, because he have a problem. ( Wujek prosi ciocię, żeby ciocia zadzwoniła jak najszybciej, ponieważ ma problem - o to chodzi w tym zdaniu )

Proszę o rozważne i przemyślane odpowiedzi.

2

Odpowiedzi

2009-12-21T19:13:11+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T19:18:25+01:00
1)
-I met with my friend from my class.
-we will go together on the walk.
-we are plaining eat dinner in the pub.
-If you want, you can go with us.

planning (planujemy), plain to samolot. I powinno być "to eat dinner". Gramatycznie wydaje się bez zarzutu.

2)
-I can lend you this book for only 2 weeks.
-I will need this book soon.
-If you want, you can watch the movie about "Lalka", because it is. (ponieważ taki jest - nie mam pojecia czy dobrze napisalem)
-we should meet, when you read this book or watched the movie.

Ponieważ taki jest, ale jaki? Czy miałeś na myśli, "ponieważ taki istnieje"? Jeśli tak, to lepiej byłoby napisać "because they made screen version." (ponieważ zrobili ekranizację) albo ponieważ taki istnieje, "because it exists".

3)
- Uncle change his booking ticket to Poland from Thursday to Saturday.
-Arrival of uncle (lub Uncle's arrival) delayed, because he lost him wallet.
-your cat feel good.
-uncle asked you that you call back as soon as possible, because he have a problem. ( Wujek prosi ciocię, żeby ciocia zadzwoniła jak najszybciej, ponieważ ma problem - o to chodzi w tym zdaniu )

Z tym arrivalem powinna być strona bierna, "przyjazd dziadka został opóźniony", więc raczej "Uncle's arrival was delayd, because he lost his wallet. Tak jest bardziej poprawnie i logiczniej.
"Your cat feels good", w 3 os. w Present Simple dodajemy -s, nie zapominaj o tym ; )
"Uncle asks you to call back as soon as possible, because he has a problem." Wszystko raczej w teraźniejszym powinno być.

Pozdrawiam ; )