Odpowiedzi

2009-12-21T19:21:02+01:00
Porostnicowe - mają spłaszczone dwupienne plechowokształtne gametofity o skomlikowanej budowie wewnętnrznej.
Ich gametangia są umieszczone na wzniesionych trzonkach.

Pozdro ;D Na 1oo% dobrze. ;P
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T19:38:56+01:00
Łodyżka gametofitu stale rośnie na długość, a jej dolne części stopniowo zamierają. Listki zdolne są do magazynowania dużej ilości wody. Ich liście mają dwa rodzaje komórek, jedne odpowiedzialne są za proces fotosyntezy, inne zaś za gromadzenie wody. Splątek plechowaty. U dojrzałych torfowców brak chwytników i tkanki przewodzącej. Torfowce rosną w miejscach wilgotnych i bagnistych, tworząc wraz z innymi roślinami charakterystyczne zbiorowiska roślinne, zwane torfowiskami.
2 4 2