Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T19:25:49+01:00
A)
ms=56g
Na=6,02*10^23
M=56
N=?
N/Na=ms/M
N=Na*ms/M=6,02*10^23*56/56=6,02*10^23 atomów

b)
ms=56g
Na=6,02*10^23
M=24
N=?
N/Na=ms/M
N=Na*ms/M=6,02*10^23*56/24=1,403*10^24 atomów
  • Użytkownik Zadane
2009-12-21T19:27:55+01:00
Magnez
jezeli w 24g - 6.02 x 10^23
to w 56g znajduje sie x
x56g x 6.02 x 10^23/24g=140.4 g x 10^22
zelazo
jedne mol to 56 g, wiec zawiera 6.02 x 10^23 atomow