Odpowiedzi

2009-12-21T19:58:56+01:00
Z4/29
a)okrzemki, bruzdnice, sinice
Z1.
grzyb protist (ameba) bakteria (pałeczki)
Z2
----- wici,rzeski,nibynózki. nie ma zdolnosci
płciowo bezpłciowo i płciowo pączkowanie, zarodniki
1 wiele jedno lub wiele
zero 2jądra mogą miec wiele jąder
z.2
euglena zielona,chlorella,sałata morska,chrobotek reniferowarty,morszczyn.
Z.3
zielenice
Z,4
P
W
Gr
Gl
Gr
P
z.5
Aids angina śpiączka afrykan.
grypa ch.wrzodowa zołatka toksoplazma
zółtaczka gruzlica malaria
Z.6
1pierwotniaki
2rzeski
3porost
4strzepki
5wic
6wirus
7chloroplast
8Glon.
Na 100% jest dobrze bo pani mi sprawdzała ;D
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T20:09:23+01:00
4. a) okrzemki, bruzdnice, sinice
b) Jest to masowe pojawienie się glonów. Sprzyjają mu duże nasłonecznienie, stojąca woda, wysoka temperatura.
c) nie mam.

5.
1. Skrętnica
2. Listownica
3. Krasworosty
4. Bruzdnice
5. Plecha
6. Zielenice

Hasło: Sinice to organizmy jednokomórkowe, zaliczane do bakterii.


30/31
1. Grzyby | Protisty | Bakterie

rzęski i wici | nibynóżki | -
przez podział komórki (bezpłciowe) | bezpłciowo(podział komórki)| zarodniki
jedokomórkowe | jednokomórkowa | wielokomórkowa
substancja jądrowa | 2 jądra | 1 jądro

2. euglena zielona , chlorella, sałata morska, chrobotek reniferowe, morszczyn pęcherzykowaty.

3. ... zielenice .


4. 1. B
2. W
3. Gr
4.Gl
5. Gr
6. P

5. choroby wirusowe: grupa, aids, żółtaczka
choroby bakteryjne: angina, gruzlica, choroba wrzodowa zołądka
choroby wywołane przez pierw. : czerwonka amebowa, apiączka afrykanska

6.
1. Pierwotniaki
2. rzęski
3. porost
4. strzepki
5. wić
6. wirus
7. chloroplast
8. glony

Hasło: Protisty.

wszystko (; licze na naj ;**
pozderka ;*
7 3 7