Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T22:02:37+02:00
-Zdzieranie elementów pracujących (tarcza i klocek hamulcowe)
-Nadmierne wytwarzanie ciepła mogące stopić elementy pracujące ( plastikowe tryby układów mechanicznych)
-Szybsze zużycie materiału pracującego ( pasek klinowy )
-Tarcie płynów może doprowadzić do powstania kawitacji co prowadzi do uszkodzenia elementów pracujących ( turbiny wodne, dysze, śruby )
-Utrata energii, energia włożona w pracę np. obrót koła, jest częściowo pochłonięta przez tarcie (np łożyska)
1 4 1
2009-09-14T22:04:25+02:00
-Ścieranie podeszwy butów podczas chodzenia.
-Zacieranie się silników
-Nagrzewanie się ruchomych elementów mechanizmów.
1 4 1
2009-09-14T22:06:29+02:00
-Zużywanie sie materiałów
-Potrzeba stosowania smarów
-Wzrost Energi wewnętrznej (wzrost temp.)
1 5 1