Odpowiedzi

2009-12-21T19:36:30+01:00
Jest to liczba wartościowości pierwiastka (idą one na skos)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T19:39:26+01:00
Na₂CO₃ = wzięło się to stąd , że CO3 to końcówka wzory kwasu h2co3 -> przez to że w tym wzorze znajdyją się 2 wodory reszta kwasowa nabiera wartościowość 2 , a Na jest 1wartościowe więc , dopisujemy dwójkę , i według takiego schematu działamy tworząc inne chemiczne związki ;-)

Na Cl -> w kwasie HCl , jest tylko jeden wodór v(jednowartościowy) , wuięc jak Na jest i jednowartościowe to napiszemy tą cząsteczkę bez żadnego numerka na dole

powodzenia ;-) mam nadzieję ,ze zrozumiałaś/eś