Odpowiedzi

2009-09-14T22:39:40+02:00
Czy na pewno dłuższa o 0,25% czy może o 25% czyli 0,25 zapisane jako ułamek?
Ale jeśli 0,25% to liczymy ile to jest
0,25%=0,0025
0,0025 * 12=0,03 (dm)=0,3 (cm)=3mm
czyli druga przekątna ma 120,3 cm
a pole liczymy ze wzoru: (e*f)/2 gdzie e i f sa długościami przekatnych
Ja jednak myślę że tam powinno być "o 25%" czyli druga będzie miała15 dm.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T22:51:36+02:00
Blicz pole rombu w którym jedna przekątna ma długość12dm druga od niej dłuższa o 0.25%.
e=12dm
f=12-0,25%×12=12-0,03=11,97

Myślę ze tam miało być 25%
e=12dm
f=12-25%×12=12+3=15dm²

P=½e×f
P=½12×15
P=6×15
P=90dm²