Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T19:47:43+01:00
Jeden bok prostokąta jest o 5 cm dłuższy niż podwojony drugi. Oblicz wymiary prostokąta, wiedząc, że jego obwód jest równy 49 cm.

I bok: x
II bok: 2x+5

2*x+2(2x+5)=49
2x+4x+10=49
6x=39 |:6
x=6,5

I bok: 6,5cm
II bok: 2*6,5cm+5cm=13cm+5cm=18cm
2 5 2
2009-12-21T19:53:34+01:00
A = pierwszy bok
2a+5 = drugi bok
obw= 2a+2b
49cm=2a+2(2a+5)
49=2a+4a+10
49=6a+10
6a=10-49
-6a=-39/:(-6)
a=6,5= pierwszy bok
2•6,5+5=18=drugi bok
1 5 1