Odpowiedzi

2009-12-21T19:55:09+01:00
1.Jezioro Wigry ,zlodowacenie ,wzgórza morenowe,równiny piaszczyste,głazy narzutowe,wigierski park narodowy.
2.Jeśli dobrze zrozumiałam to chodzi o plankton. Planktonem odżywiają się rośliny i zwierzęta wodne które żyją np.w oceanie śródziemnym.
3.Rośliny odżywiają się wytworzonym przez własny organizm pokarmem żeby go stworzyć potrzebują słońca, wody i minerałów zawartych w ziemi.

Mam nadzieje że dobrze napisałam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T20:04:02+01:00
1. Pojezierze Mazurskie kojarzy mi się z :
-licznymi jeziorami
- baaaardzo czyste powietrze. Można tam się bardzo odprężyć i zrelaksować. ;]
2. Plankton- zespół drobnych organizmów, unoszonych przez prądy wodne; są wśród nich rośliny (fitoplankton), jak i zwierzęta (zooblankton). Plankton jest pokarmem wielu zwierząt wodnch.
3. Rośliny odżwiają sie samożywnie. Do tego potrzebny jest im :
-dwutlenek węgla,
-energia słoneczna,
-woda.
Czas wytwarzania dla siebie pokarmu nazwamy-fotosyntezą. Zachodzi w chloroplastach komórek roślinnych zawierajacy zielony barwnik- chlorofil
Myślę, że jest dobrze ;]
Czekam na puknkty ;p
Pozdrawiam ;*
2 5 2