Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T19:53:40+01:00
Sojusznicy Polski:
Polska bardzo szybko zdała sobie sprawę z niebezpieczeństwa, jakie stanowił szybki rozwój gospodarczy i militarny Rzeszy, dlatego już w 1921 roku Polska zawarła z Francją sojusz wojskowy, który gwarantował wzajemną pomoc w razie wybuchu wojny z Niemcami. Pod naciskiem Francji, Polska zawarła też sojusz z Rumunią, w którym obie strony przyrzekały wzajemną pomoc w razie sowieckiego ataku.
W dniu 28 kwietnia 1939 roku Hitler formalnie zerwał polsko - niemiecki pakt o nieagresji ( gdyż strona polska odmówiła realizacji jego żądań, czyli przyłączenia Gdańska do Niemiec i budowy eksterytorialnej autostrady i linii kolejowej ). W tej gorączkowej atmosferze Neville Chamberlain, premier Wielkiej Brytanii przyrzekł stanąć w obronie Polski.

pozdrawiam ;)
10 4 10
2009-12-21T19:54:13+01:00
Sojusznicy Polski:
Polska bardzo szybko zdała sobie sprawę z niebezpieczeństwa, jakie stanowił szybki rozwój gospodarczy i militarny Rzeszy, dlatego już w 1921 roku Polska zawarła z Francją sojusz wojskowy, który gwarantował wzajemną pomoc w razie wybuchu wojny z Niemcami. Pod naciskiem Francji, Polska zawarła też sojusz z Rumunią, w którym obie strony przyrzekały wzajemną pomoc w razie sowieckiego ataku.
W dniu 28 kwietnia 1939 roku Hitler formalnie zerwał polsko - niemiecki pakt o nieagresji ( gdyż strona polska odmówiła realizacji jego żądań, czyli przyłączenia Gdańska do Niemiec i budowy eksterytorialnej autostrady i linii kolejowej ). W tej gorączkowej atmosferze Neville Chamberlain, premier Wielkiej Brytanii przyrzekł stanąć w obronie Polski.
17 4 17