Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T19:59:19+01:00
- powodują uszkodzenia błon śluzowych u ludzi, co prowadzi do chorób układu oddechowego
- niszczą świat zwierząt wodnych, zakwaszona woda uniemożliwia życie niektórych gatunków ryb, mięczaków i skorupiaków
- zwiększają zakwaszanie gleb
- powodują uszkodzenia różnych budowli
- niszczą świat roślin
1 1 1
2009-12-21T20:01:45+01:00
Tlenek siarki (IV), tlenek węgla (IV), tlenek azotu (III) i tlenek azotu (IV) rozpuszczają sięw wodzie deszczowej i w postaci kwaśnych deszczów wracają na Ziemię, niszcząc :
- zabytkowe budowle ,
- środowisko przyrodnicze (roślinność) ,
- w wodach zakwaszonych przez kwaśne opady giną organizmy wodne ,
1 5 1