Odpowiedzi

2009-12-21T20:06:10+01:00
Narysuj sobie ten trójkąt
w tym trójkącie narysuj wysokość opuszczoną na podstawę (z wierzchołka kąta rozwartego)
wysokość podzieliła kąt rozwarty na dwie RÓWNE części
teraz masz więc dwa trójkąty prostokątne o kątach 90,60,30
z zależności między długościami boków w takim trójkącie mamy, ze:
<patrz załącznik>
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T20:22:14+01:00
P=(b*h)/2
P=(10cm*5 √3 cm):2
P=25 √3cm²