Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T21:24:59+01:00
Nowele
1873 Humoreski z teki Worszyłły
1875 Stary sługa
1876 Hania
1877 Selim Mirza
1877 Szkice węglem
1880 Janko Muzykant
1880 Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela
1880 Niewola tatarska
1882 Bartek Zwycięzca
1882 Jamioł

Nowele amerykańskie:
1880 Za chlebem - na jej podstawie powstało libretto do opery Konstantego Gorskiego
1880 Orso
1882 Latarnik
1889 Sachem
1889 Wspomnienie z Maripozy

Powieści:
1872 Na marne

Trylogia:
Ogniem i mieczem (1884)
Potop (1886)
Pan Wołodyjowski (1888)
1891 Bez dogmatu
1894 Rodzina Połanieckich
1896 Quo vadis
1900 Krzyżacy
1906 Na polu chwały
1910 Wiry
1912 W pustyni i w puszczy
mam nadzieję ze sie przydalam :D
40 4 40
2009-12-21T21:25:45+01:00
"Krzyżacy" , "Potop" , "Ogniem i mieczem" , "Pan Wołodyjowski" , "Quo vadis"
125 4 125