Samochody ciężarowy i osobowy wyruszyły z tego samego miejsca i w tym samym kierunku, przy czym samochód osobowy wyjechał 3 godziny później. Samochód ciężarowy jechał ze średnią prędkością 40km/h, a osobowy ze średnią prędkością 60km/h. Po jakim czasie samochód osobowy przejedzie taką samą drogę jak samochód ciężarowy?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T21:09:07+01:00
Ciężarowy - 40km/h
Osobowy - 60km/h
Ciężarowy po trzech godzinach 40km * 3 = 120 km
Osoby po trzech godzinach 0km
Ciężarowy po następnych trzech godzinach ( razem 6 ) 120 km + 120km = 240km
Osoby po trzech godzinach 60km * 3 = 180km
Ciężarowy po kolejnych trzech godzinach ( razem 9 ) 240km + 120km = 360km
Osobowy po kolejnych trzech godzinach ( razem 6 ) 180km + 180km = 360km

Odp. Spotkają się po 6 godzinach.
3 3 3
2009-12-21T21:20:23+01:00
V1 - prędkość cięzarówki = 40 km/h
V2 - prędkość osobowego = 60 km/h
s - droga = Vt
V1t = V2(t - 3)
V1t = V2t - 3V2
3V2 = V2t - V1t
3V2 = t(V2 - V1)
t = 3V2/V2 - V1 = 180/20 = 9 h
t - 3 = 9 - 3 = 6 h
samochód osobowy przejedzeie tą samą drogę po 6 godzinach
1 5 1