Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T20:40:57+01:00
H = 75 cm = 0,75 m
m = 300 g = 0,3 kg
v = 3 m/s

a) Ek = (m * v^2) / 2
Ek = (0,3 * 3^2) / 2 = 1,35 J

b) jeżeli chodziło o potencjalną to:
Ep = m * g * h
Ep = 0,3 * 10 * 0,75 = 2,25 J

c) E = Ek + Ep = 1,35 + 2,25 = 3,6 J

d) W = Ek = 1,35 J
2009-12-21T20:40:51+01:00
Ep=Ek

a) Ek - energia kinetyczna:
Ek = m * g * h,
gdzie g=10N/kg, m - masa = 300g, h - wysokość = 0.75 m

Ek=0.3kg*10N/kg*0.75m = 2.25 N*s = 2.25J

b)
V=3m/s
Ep = ½m*V²
Ep = ½*0.3kg * (3m/s)²
Ep = ½*0.3kg*9m²/s²
Ep= 1.35 kg*m^2/s^2 = 1.35J

c)
Em=Ep+Ek
Em=2.25J + 1.35J = 3.6J

d)
W=F*s
F=m*g
s=h

więc
W=m*g*h=Ep, ale
Ep=Ek, a tutaj chodzi o prędkość, więc
W=Ek
Ek=1.35J
W=1,35J