Oblicz pole i obwód kwadratu o przekątnej dłg. 16 cm.


Oblicz wysokość i pole trójkąta równobocznego o boku dłg. 4 cm.


Dany jest okrąg o promieniu r=5. W okręgu przeprowadzono cięciwę długości 8 cm. Oblicz długość tej cięciwy od środka okręgu.

3

Odpowiedzi

2009-12-21T20:34:19+01:00
Do kwadratu to zrobisz tak 12x12 i ten wynik co ci wyjdzie podziel go na dwa.

Do obwodu nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T20:42:40+01:00
Oblicz pole i obwód kwadratu o przekątnej dłg. 16 cm.
d = 16cm
d = a√2
16 = a√2
a = 8√2

Obw = 4*8√2 = 32√2 cm
P = a² = (8√2)² = 64*2 = 128cm²


Oblicz wysokość i pole trójkąta równobocznego o boku dłg. 4 cm.

h = a√3 / 2
h = 4√3 :2 = 2√3
h = 2√3

P = a²√3 / 4 = 4²√3 / 4 = 16√3 / 4 = 4√3 cm²

Dany jest okrąg o promieniu r=5. W okręgu przeprowadzono cięciwę długości 8 cm. Oblicz długość tej cięciwy od środka okręgu - odległość chyba??

r = 5cm
d = 8cm
x - odleglość cięciwy od środka

Tutaj jak sobie rozrysujesz zobaczysz trójkąt prostokątny.

A wiec Pitagoras się kłania:
(0,5d)² + x² = r²
x² = 25 - 16 = 9
x² = 9
x = 3
2009-12-21T20:44:12+01:00
A) wystarczy narysować ;)
P= 121cm²
Ob= 44cm

b) (P=a x h :2)
P= 4 x 3,5
P= 14cm²
h= (wysokość) = 3,5

c) zbytnio nie kumam ale jeśli chodzi o to, że
promień to 5cm
średnica (2xpromień) 10cm
to ta cięciwa może mieć 3cm
Ale niewiem...