Odpowiedzi

2009-12-21T20:41:05+01:00
R = 6cm - promień okręgu opisanego na trójkącie prostokątnym
równoramiennym
a - długość ramion tego trójkąta
c = 2r = 2*6 cm = 12 cm
a² + a² = c²
2 a² =(12 cm)² = 144 cm²
a² = [144/2] cm² = 72 cm² = 36*2 cm²
a = 6 √2 cm
P =[a*a]/2 = a²/2
P = [6 √2]²/2 cm² = 72 cm²/2 = 36 cm²
Odp. P = 36 cm²
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T20:46:28+01:00
To oznacza że jego wysokość = 6 a przeciwprostokątna = 12
P - pole = ah/2
a = 12
P = ah/2 = 12 razy 6/2 = 12 razy 3 = 36
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-21T20:52:57+01:00
W załączniku dałam obrazek pomocniczy :-)

r = ½d /*2
2r = d
2*6cm = d
d = 12cm

d = a√2 ←liczymy to z kwadratu 45⁰, 45⁰, 90⁰
a√2 = d
a√2 = 12cm /:√2
a = 12/√2 cm
a = 12√2 / √2*√2 cm
a = 12√2 / 2 cm
a = 6√2 cm

P = a²√3/4
P = (6√2)²√3/4 cm
P = 36*2√3/4 cm
P = 72√3/4 cm
P = 18√3 cm