Odpowiedzi

2009-12-21T20:58:50+01:00
Ilość wojsk polskich:ok. 150 000 żołnierzy
rosyjskich:200 000 żołnierzy

Powstanie nie miało szans powodzenia ze względu na:
-brak odpowiedniej ilości wojsk i odpowiedniego dowódcy,
-bardzo złą organizację
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T21:01:43+01:00
Wojska polskie: ok. 150 000 żołnierzy
Wojska rosyjskie: 200 000 żołnierzy.

Uważam że powstanie jest było dla Polaków pewną "nauczką". Powstanie miałoby większe szanse na wygraną, gdyby nie słabe zorganizowanie i wybuchło w bardziej odpowiednim czasie. Pokazało, że podzielony i niezorganizowany naród nie ma szans na zwycięstwo w jakiejkolwiek walce. Utrata sejmu, konstytucji, wojska, spustoszenie kraju i tysiące zabitych to moim zdaniem za duża cena, jaką przyszło zapłacić Polakom.

Polecam się na przyszłość ;))