Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T20:57:33+01:00
Jabłka zawieszane na gałązkach symbolizowały biblijne jabłko, którym kuszeni byli Adam i Ewa
Orzechy, zawijane w sreberka nieść miały dobrobyt i siłę.
Samo żywe drzewko stało się w chrześcijaństwie symbolem Chrystusa jako źródła życia.

:PP :)
4 3 4
2009-12-21T20:59:32+01:00
Polskim pierwowzorem bożonarodzeniowej choinki były jodłowe lub świerkowe gałązki, którymi dekorowano izby. Był to symbol trwającego życia, zapowiedź odnowy i wzrostu plonów.
Choinka jest uważana za symbol życia i odradzania się, trwania i płodności. Ubierana w dzień swiąt Bożego Narodzenia podobno przynosi szczęście ;];]