Hi! Pomóżcie,ratujcie!! Masakra!!Oto moje zadanie z polaka.. ;/
Określ formę czasowników:
-wezwał
-wypowiedział
-ruszyły
-pozostali
-pokonałby
-zdradził
-przywłaszczył
-powrócił
-zabił
-odniósł
-przywieźli

Mam to na jutro!!Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...,wiem że tego jest dużo ,ale wy sobie poradzicie!Wierze w was,a poza tym nagroda nie jest mała!Proszę o szybką odpowiedź!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T21:07:51+01:00
- wezwał- 3os. l. poj, r. męski, cz. przeszły
- wypowiedział- 3 os. l. poj., r. męski, cz. przeszły
- ruszyły- 3 os. l. mn. r. niemęskoosobowy, cz. przeszły
- pozostali- 3 os. l. mn. r. męskoosobowy, cz. przeszły
- pokonałby- 3 os. l. poj., r. męski, cz. przeszły, tryb przypuszczający
- zdradził- 3. os. l. poj., r. męski, cz. przeszły
- przywłaszczył- 3. os. l. poj., r. męski, cz. przeszły
- powrócił- 3. os. l. poj., r. męski, cz. przeszły
- zabił- 3. os. l. poj., r. męski, cz. przeszły
- odniósł- 3. os. l. poj., r. męski, cz. przeszły
- przywieźli- 3. os. l. mn., r. męskoosobowy, cz. przeszły
2009-12-21T21:11:50+01:00
-wezwał
3 os. l.poj., rodz. męski, czas przeszły, tryb oznajmujący, aspekt dokonany

-wypowiedział
3 os. l.poj., rodz. męski, czas przeszły, tryb oznajmujący, aspekt dokonany

-ruszyły
3os., l.mn., rodz. niemęskoosobowy, czas przeszły, tryb oznajmujący aspekt dokonany

-pozostali
3os., l.mn., rodz. męskoosobowy, czas przeszły, tryb oznajmujący, aspekt dokonany

-pokonałby
3 os. l.poj., rodz. męski, czas przeszły, tryb przypuszczający aspekt niedokonany

-zdradził
3 os. l.poj., rodz. męski, tryb oznajmujacy, czas przeszły, aspekt dokonany

-przywłaszczył
3 os. l.poj., rodz. męski, tryb oznajmujacy, czas przeszły, aspekt dokonany-

-powrócił
3 os. l.poj., rodz. męski, tryb oznajmujacy, czas przeszły, aspekt dokonany-

-zabił
3 os. l.poj., rodz. męski, tryb oznajmujacy, czas przeszły, aspekt dokonany-

-odniósł
3 os. l.poj., rodz. męski, tryb oznajmujacy, czas przeszły, aspekt dokonany-

-przywieźli
3 os. l. mn., rodz. męskoosobowy, tryb oznajmujacy, czas przeszły, aspekt dokonany