Odpowiedzi

2009-12-21T21:10:51+01:00
A) Cl2 = 2*35=70
b) P4 = 4*31 = 124
c) KBr = 39+80=119
d) H2S=2*1+32=34
e) NH3 = 3*1 + 14 = 17
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T21:14:36+01:00
A)2*35=70u
b)4*31=124u
c)39+80=119u
d)2*1+32=34u
e)3*1+14=17u
14 4 14
2009-12-21T21:15:04+01:00
A) Cl2 masa atomowa Cl - 35,5u
masa cząsteczkowa Cl2 - 35,5u * 2 = 71u
b) P4 masa atomowa P - 31u
masa cząsteczkowa P4 - 31u * 4 = 124u
c) KBr masa atomowa K - 39u
masa atomowa Br - 80u
masa cząsteczkowa KBr - 39u + 80u = 119u
d) H2S masa atomowa H - 1u
masa atomowa S - 32u
masa cząsteczkowa H2S - 1u * 2 + 32u = 34u
e) NH3 masa atomowa N - 14u
masa atomowa H - 1u
masa cząsteczkowa NH3 - 14u + 1u * 3 = 17u

Proszę. ;)
10 4 10