Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T21:52:20+01:00
Architekturę egipską charakteryzowało nawiązanie do władców i bogów starożytnego Egiptu. Egipcjanie wierzyli w życie po śmierci dlatego faraon, jego rodzina i kapłani byli chowani w piramidach. Najważniejszymi budowlami są lub były Zikkurat z Ur, Piramida Cheopsa, Piramida Dżosera i Sfinks w Gizie.

Piramida Cheopsa została zbudowana z 2 300 000 kamiennych bloków. Jeden blok ważył minimum 2,5 tony. Budowla ma wysokość 138m i długość 230m. Piramida nadal znajduje się w Gizie, na zachodnim brzegu Nilu.

Piramida Dżosera została zbudowana około 2650 roku p.n.e. w Sakkarze. Piramida zbudowana jest z sześciu segmentów. Jest to pierwsza w Egipcie piramida zbudowana z sześciu segmentów. Mierzy 62,3 m i ma wymiary 125m x 109m.
4 4 4
2009-12-21T21:52:58+01:00
1.Egipcjanie byli świetnymi budowniczymi. Najwspanialszymi dziełami architektury egipskiej są oczywiście piramidy, które zachowały się do naszych czasów. Piramidy to stożkowe budowle, które służyły jako grobowce dla faraonów. do dziś nie wyjaśniono jak starożytni zbudowali te ok. 200 metrowe budowle nie znając koła.


2.W Gizie znajdują się 3 piramidy. Są to grobowce Cheopsa, Mykerinosa i Chefrena. Obok piramidy Chefrena znajduje się wielki swinks. Giza jest atrakcją turystyczną już od starozytności.

Piramida Dżosera jest piramidą schodkową. Zbudowano ją w Sakkzrze w ok. 2650r. p.n.e. Grobowiec ma wymiary podstawy 125,0 x 109,0 m oraz wysokość 62,3 m. Podobno budowniczy 6 razy zmieniali plany budowli.

mam nadzieję że pomogłam, bo z poprzednich odp. to się mozna niewiele wywiedzieć;)
4 4 4