Odpowiedzi

2009-12-21T22:56:15+01:00
Suma kątów wewnętrznych trójkąta ABC+ACB+BAC=180 stopni
ABC=800/13% BAC
ABC=800/1300 BAC
ABC=160/3% ACB
ABC=160/300 ACB
ABC/800/1300+ABC/160/300+ABC=180 stopni
1,625 ABC +1,875 ABC + ABC =180
4,5 ABC = 180
ABC = 40 stopni
40 = 160ACB/300
ACB = 40*30/16 = 75 stopni
BAC = 180 - 40 - 75 = 65 stopni
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T23:08:22+01:00
Żeby było prościej, będę pisał po prostu kąt A, zamiast kąt BAC, B zamiast CBA oraz C zamiast ACB

B = 61 i 7/13 % A = 800/13 % A = 800/1300 A = 8/13 A
B = 53 i 1/3 % C = 160/3 % C = 160/300 C = 8/15 C


A = 13 / 8 B
C = 15 / 8 B


A + B + C = 180 <= suma kątów w trójkącie

13/8 B + B + 15/8 B = 180
(13 + 8 + 15)/8 B = 180 | * 8
36 * B = 180 * 8 | /36
B = 5 * 8 = 40
A = 13/8 * B = 13/8 * 40 = 13 * 5 = 65
C = 15/8 * b = 15/8 * 40 = 15 * 5 = 75

Katy tego trójkąta mają miary 40, 65 oraz 75 stopni