Odpowiedzi

2009-12-21T21:36:24+01:00
60%x=0,6x - dziewczyny
40%=0,4x - chłopcy

0,6x-0,4x=64
0,2x=64 |:0,2
x=320

w szkole jest 320 uczniów.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T21:49:41+01:00
0,6(x+y)=y
y=x+64


wiec z tego ukladu:
0,6x+0,6y=y
0,6x+0,6(x+64)=x+64
1,2x+38,4=x+64
0,2x=25,6
x=128
y=128+64=192

x- liczba chlopakow
y - liczba dziewczyn
2 5 2
2009-12-22T01:45:53+01:00
60%x=0,6x - liczba dziewczyn
40%=0,4x - liczba chłopców
0,6x-0,4x=64
0,2x=64 |:0,2
x=320
1 1 1