1.wymień przyczyny,dla których Grecy nie stworzyli zjednoczonego państwa.
2.uzupełnij wykropkowane miejsca:
arystokracja(co robiła)............
............(kto)sprawował władzę samodzielnie niczym król i przekazywał ją swoim zastępcom
......... oznaczała rządy ludu.

3.Wymień osoby,które nie mogły brać udziału w życiu politycznym demokratycznych Aten.Uzasadnij swoją odpowiedź

4.korzystając z dodatkowych źródeł(np:.ENCYKLOPEDJI KULTURY ANTYCZNEJ lub KSIĄŻKI PERYKLES I ASPOZJA ALEKSANDRA KRAWCZUKA),wyjaśnij,kim był perakles i czym zasłużył się dla demokracji aneńskiej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T10:47:23+01:00
1.
-ciągłe wojny (np.Peloponeska)
-zemsta
-ambicja
-różne poglądy,


2.
rządziła Atenami.
polityk
(?) w Atenach było zgomadzenie obywateli lub zgromadzenie ludowe ...

3.
kobiety,dzieci, niewolnicy Ponieważ brać udział w życiu politycznym mogli jedynie mężczyźni z obu rodziców Greków.

4.Perykles był politykiem w Atenach. Umocnił demokrację i za sprawowane prace dał pensje. Tak wielce zasłużył się dla państwa ,że chciano , czasy w których żył, nazwać czasami Peryklesa. Jego celem było dobro i świetność Aten ;)
58 4 58
2009-12-22T11:06:14+01:00
1.wymień przyczyny,dla których Grecy nie stworzyli zjednoczonego państwa.

- byli od siebie oddaleni, mówili innym językiem

-mieli rózne poglądy

- ciągłe wojny

-chęć zemsty

2.uzupełnij wykropkowane miejsca:
arystokracja(co robiła)......rządziła Atenami......
.POLITYK...........(kto)sprawował władzę samodzielnie niczym król i przekazywał ją swoim zastępcom
ZgromaDZENIE LUDOWE......... oznaczała rządy ludu.

3.Wymień osoby,które nie mogły brać udziału w życiu politycznym demokratycznych Aten.Uzasadnij swoją odpowiedź



W życiu demokratycznym aten brali udział zamożni mieszkańcy,
NIE MAGŁY BRAĆ UDZIAŁU KOBIETY DZIECI I NIEWOLNICY.


4.korzystając z dodatkowych źródeł(np:.ENCYKLOPEDJI KULTURY ANTYCZNEJ lub KSIĄŻKI PERYKLES I ASPOZJA ALEKSANDRA KRAWCZUKA),wyjaśnij,kim był perakles i czym zasłużył się dla demokracji aneńskiej lola1212 Ambitny

PERYKLES BYŁ ZNANYM POLITYKIEM. PRACOWAŁ ABY ATENY BYŁY DOBRE I ŚWIETNE NA ZAWSZE
__________________________________________________________
CZEKAM NA NAJ;* WESOŁYCH;*
42 3 42