Odpowiedzi

2009-12-21T21:48:26+01:00
Leniwiec:
-duże pazury ułatwiające chwytanie np.gałęzi,
-duże/silne mięśnie ułatwiające utrzymanie na drzewie,
-odpowiednie futro/sierść chroniąca przed deszczem, owadami, słońcem,


gepard:
-opływowa/smukła sylwetka ciała
-grupy mięśni szybko-kurczliwych
-stosunkowo długie łapy/nogi
-duża pojemność płuc
-dobry zmysł równowagi, orientacji w terenie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T21:58:21+01:00
Leniwiec jest przystosowany do nadrzewnego trybu zycia ponieważ:
- mają mocne kończyny, co pozwala dłużej utrzymać się na drzewie bez większego wysiłku
- mają długie pazury,pozwala to na przyczepienie się do gałęzi
- jest roślinożercą, przez co nie musi ruszać się z drzewa
- nie reguluje temperatury ciała przez zmianę tempa metabolizmu tylko przez przechodzenie ze słońca do cienia, więc potrzebuje mniej kalorii niż inne ssaki
- młode natychmiast po urodzeniu obraca się do pozycji "do góry nogami", w której spędzi resztę życia
- leniwce są niezwykle odporne na infekcje

Gepard:

- długie nogi - może wykonywać duże skoki
- w biegu napina się jak łuk a następnie kurczy się tak silnie, że jego tylne łapy wysuwają się przed przednie.
- długi ogon pomaga mu utrzymać równowagę
- silne mięśnie i duże płuca umozliwiają mu duży start

Polecam się na przyszłość ;) Uff trudno było ;D
1 5 1
2009-12-21T22:02:07+01:00
Leniwiec ma silne pazóry i chwyta sieę drzewa ;}
gepard poprostu od urodzenia miał bardzo silne mięśnie w kończynach i biega bardzo szybko