Odpowiedzi

2009-12-21T22:02:46+01:00
Romanski
bryły geometryczne
grube mury
pelnily funkcje obronne
ciezkie
gotycki
sklepienie krzyzowo zebrowe
luki przyporowe
maswerki
rozety
wieze
wydawaly sie byc wzniesione ku niebu


1 5 1
2009-12-21T22:04:06+01:00
Budowle romańskie:
-grube, kamienne mury
-charakter obronny
-małe okna
-bardzo mało zdobień
-plan krzyża łacińskiego
-sklepienie żebrowe
-w środku było ciemno i mroczno
Budowle gotyckie:
-strzeliste wieże
- dużo zdobień np. maswerki, rozetyitp
- bardzo duże okna z witrażami na kształt rąk złozonych do modlitwy
-bardzo często były nawy poboczne
- budowane z cegły
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T22:06:13+01:00
W romaniźmie budowle mają :
- małe okna
- grube mury
- łuki półkoliste


w gotyku budowle mają :
- duże okna
- witraże ''rozety''
- łuki ostre