Hey :D
Mam dla was zadanie z matmy xd
POTRZEBUJE OBLICZEŃ I OPISÓW DO OBLICZEŃ !!!
1) Oblicz promień koła,którego pole jest równe 36π cm²

2)Kuchnia w kształcie prostokąta ma długość równą 3,20m i szerokość równą 2,80m. Łazienka ma kształt prostokąta, ale jest o 60cm krótsza od kuchni i o 30cm szersza. Jaka jest różnica pól posadzek tych pomieszczeń?


proszę o szybką odpowiedź !!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T22:13:35+01:00
1) Oblicz promień koła,którego pole jest równe 36 cm²

Wzór na pole koła: P=πr²

P=36π

Podstawiamy jedno do drugiego
πr²=36π..../÷π
r²=36...../√
r=6 cm


2)Kuchnia w kształcie prostokąta ma długość równą 3,20m i szerokość równą 2,80m. Łazienka ma kształt prostokąta, ale jest o 60cm krótsza od kuchni i o 30cm szersza. Jaka jest różnica pól posadzek tych pomieszczeń?

Kuchnia
Dlugość: 3,2m
Szerokość: 2,8m
P₁=ab=3,2*2,8=8,96m²

Łazienka
Dlugość: 3,2m-60cm=320cm-60cm=260cm=2,6m
Szerokość: 2,8m + 30cm=280cm + 30cm=310cm=3,1m
P₂=ab=2,6*3,1=8,06m²

Różnica pół:
P₁-P₂=8,96m²-8,06m²=0,9m²
2009-12-21T22:15:17+01:00
1. P=πr²
πr²=36π cm²
r²=36cm²
r=6

2.Pk=3,2m * 2,8m
Pk=8,96m²

Pł= (3.2m-0.6m) * (2.8m+0.30m)
Pł= 2.6m * 3,1m
Pł= 8.06m²

8,96m²-8.06m²= 0.9m²--> różnica pól
2009-12-21T22:20:49+01:00
1)
P=pir2
36pi= pir2 /: pi
36=r2
r2=36
r=pierwiastek z 36
r=6

2)
1.pokój P=3.20 x 2.80 = 8.96m2
2.pokój 3.20 - 0.60 = 2.60m
2.80 + 0.30 = 3.10m
P= 2.60 x 3.10 = 8.06m2