Odpowiedzi

2009-12-21T22:09:59+01:00
A = 5cm; h=4,8cm; d=6cm;
W rombie wszystkie boki są równe, a skoro tak razem z jedną przekątną tworzą trójkąt równoramienny. Wykorzystując twierdzenie Pitagorasa zapisujemy:
a^2=(f/2)^2+(d/2)^2
25=(f/2)^2+9
f/2=4 v f/2=-4
f=8 v f=-8
długość nie może być ujemna, czyli druga przekątna ma 8 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T22:11:19+01:00
Obliczenia :

4.8 * 5 = 24

24:6= 4

4 * 2 = 8

Odp : druga przekątna to 8 !!!
1 5 1