Odpowiedzi

2009-12-21T22:14:32+01:00
Efekt cieplarniany-rozpuszczanie lodowców, podnoszenie się poziomu oceanów, ocieplenie klimatu
kwaśne deszcze-zatrucie gleby, niszczenie roślin, budynków i zabytków, korozja
dziura ozonowa-choroby oczu i skóry, przepuszczanie promieni UV
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T22:18:54+01:00
KWAŚNE DESZCZE-powstają w wyniku łączenia kropli wody z dwutlenkiem węgla, siarki, tlenkiem azotu, kwaśna mieszanka powoduje obumieranie drzew, zanieczyszczanie wody i zakwaszenie gleby.
EFEKT CIEPLARNIANY- rozwój przemysłu i motoryzacji jest skutkiem właśnie tego efektu-wzrost temperatury powoduje zwiększenie się terenów pustynnych, podnoszenie się poziomu mórz i oceanów.
DZIURA OZONOWA-powoduje ją min freon -gaz stosowany w urządzeniach chłodniczych, aerozolach, przemyśle komputerowym i obronnym. Gaz ten niszczy ozon który pochłania szkodliwe promieniowanie nadfioletowe, w konsekwencji dochodzi do zwiększania zachorowalności na raka skóry.
12 4 12
2009-12-21T22:17:54+01:00
1. efekt cieplarniany powoduje dwótlenek węgla
2.działalność przemysłu, niszczenie lasów
3. przez tą dziurę przedostaje się szkodliwe promieniowanie UV
3 1 3