Odpowiedzi

2009-12-21T22:34:54+01:00
I prawo Kirchhoffa odnosi się do sytuacji gdy prąd płynący w jakimś układzie ulega rozgałęzieniu, czyli gdy przewody z prądem łączą się w jakimś punkcie..

Ponieważ ładunki elektryczne nie mogą znikać, ani powstawać z niczego, a standardowy przewodnik właściwie nie potrafi ich gromadzić (wyjątkiem są kondensatory), to jasne jest, że:

Jeśli w jakimś czasie do rozgałęzienia dopłynął ładunek q, to w tym samym czasie z tego rozgałęzienia musiał również taki sam ładunek q odpłynąć.

Ponieważ jednak ładunek wpływający, czy wypływający w jednostce czasu to nic innego jak natężenie prądu I, więc prawo to można sformułować odwołując się do tego pojęcia natężenia prądu:
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T22:34:49+01:00
Jeżeli suma ładunków w układzie ma zostać zachowana, i jeżeli ładunek nie gromadzi się w węźle obwodu (a nie gromadzi się), to tyle samo ładunku wchodzi do węzła, ile wychodzi (prąd to przepływ ładunku).
2 5 2