Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T22:41:27+01:00
Jeśli chodzi o powierzchnie, to należy mnożyć przez kwadrat skali, czyli przez 2000²

zatem powierzchnia w rzeczywistości to:
40cm² * 2000² = 40 * 4 * 1000 * 1000 cm² = 16000 * 10000 cm² =
= ... zmiana jednostek na metry kwadratowe ... =
= 16000 m² = 160 arów
2009-12-21T22:40:40+01:00
Jeżeli bok figury na planie jest w rzeczywistości 2000 razy większy, to pole figury jest większe (2000)^2 = 4 000 000 razy. Zatem rzeczywiste pole targowiska wynosi 4mln * 40cm² = 160mln cm² = 16tys. m² = 160a.