Na kilogramową sztabę żelaza i na kilogramowy worek pierza działa taka sama siła wypadkowa.Które z tych ciał będzie się poruszało z większym przyśpieszeniem . przyjmij że oba ciała znajdują się w próżni i nie działa na nie opór powietrza .

:(PoMoCY:(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T23:05:09+01:00
Jako że a = F/m, oba ciała będą poruszały się z przyspieszeniem a = F/1kg.
2 3 2
2009-12-21T23:06:50+01:00
Z III zasady dynamiki Newtona, która mówi, że: jezeli na działo działa stała, niezrównowazona siła, to porusza się ono ruche zmiennym z przyspieszeniem wprost proporcjonalnym do działającej siły i ODWROTNIE PROPORCJONALNYM DO MASY.

Jednak wiemy, że oba ciała znajduja sie w prozni, gdzie masy wszystkich cial nie graja roli w tym przypadku; oba ciala beda mialy takie same przyspieszenie.
5 4 5