Odpowiedzi

2009-12-22T00:27:57+01:00
Wysokość rombu utworzy Δ prostokątny , w którym bok =20 jest przekatna kwadratu
a√2=20cm,,, wynika to z własności kąta 45⁰
czyli a tego kwadratu=20:√2=10√2cm i tyle wynosi wysokość rombu
promień okręgu wpisanego w romb =½h
r=½×10√2=5√2cm
pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T00:27:58+01:00
W rombie o boku długości 20 cm kąt ostry ma miarę 45 stopni . Oblicz długość promienia okręgu wpisanego w ten rąb.


a=20 cm
α=45⁰
r=?
r=1/2 h, gdzie h-wysokość rombu

sinα=h/a
sin45⁰=h/20
h=20*√2/2
h=10√2 cm
zatem r=5√2 cm