Hej muszę na wtorek zrobić takie zadanie :
znajd w wierszu :
epitety, apostrofy. animacje(ożywienia), personifikacje, układy rymów , :

Nie porzucaj nadzieje,
Jakoć się kolwiek dzieje:
Bo nie już słońce ostatnie zachodzi,
A po złej chwili piękny dzień przychodzi.
Patrzaj teraz na lasy,
Jako prze zimne czasy
Wszystkę swą krasę drzewa utraciły,
A śniegi pola wysoko przykryły.
Po chwili wiosna przyjdzie,
Ten śnieg z nienagła zyjdzie,
A ziemia, skoro słońce jej zagrzeje,
W rozliczne barwy znowu się odzieje.
Nic wiecznego na świecie:
Radość się z troską plecie,
A kiedy jedna weźmie moc nawiętszą,
Wtenczas masz ujźrzeć odmianę naprędszą.
Ale człowiek zhardzieje,
Gdy mu się dobrze dzieje;
Więc też, kiedy go Fortuna omyli,
Wnet głowę zwiesi i powagę zmyli.
Lecz na szczęście wszelakie
Serce ma być jednakie;
Bo z nas Fortuna w żywe oczy szydzi,
To da, to weźmie, jako się jej widzi.
Ty nie miej za stracone,
Co może być wrócone:
Siła Bóg może wywrócić w godzinie;
A kto mu kolwiek ufa, nie zaginie.

pliss pomórzcie z góry dzięki :*

2

Odpowiedzi

2009-12-22T10:22:03+01:00
Epitety;
zimne czasy
apostrofy;
A ziemia, skoro słońce jej zagrzeje,
W rozliczne barwy znowu się odzieje.
animacje(ożywienia);
Lecz na szczęście
wszelakie
Serce ma być jednakie;
uklady rymów;
dzieje - nadzieje
lasy -czasy
to sa chyba zenskie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T10:26:49+01:00
Epitety:"zimne czasy", "odmianę naprędszą"

apostrofy: według mnie nie ma tu apostrof

animacje(ożywienia): "dzień przychodzi",

personifikacje: też nie ma

układy rymów: rymy parzyste(aabb) , żeńskie, dokładne