Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T10:42:50+01:00
Droga którą przebył samochód
s=s1+s2=60km+40km=100km
czas przejazdu
t=t1+t2=40min+30min=70min=70/60h=1,17h
V=s/t=100km/1,17h=85,5km/h
2009-12-22T10:43:17+01:00
Samochód 60km przejechał w ciągu 40minut,a następnie 40km w czasie pół godziny.Oblicz szybkośc średnią

60km=60000m // zamiana na metry

40min=2400s //zamiana na sekundy

V1=60000m/2400s=25m/s //Obliczenie prędkości 1

40km=40000m //zamiana na metry

30min=1800s //zamian na sekundy

V2=40000m/1800=22,2(2)m/s //obliczenie prędkości 2

Vś=25*22/2≈23,5m/s //obliczenie prędkości średniej

pisz na PW jeśli coś jest niejasne
2009-12-22T11:23:58+01:00
Odległos jaka pokonał samochod z predkoscia V1 i V2 w czasie wynosiła 70 minut
a wiec pierwszy odcinek drogi to 40/70 = 0,571 (czesc drogi)
drugi odcinek drogi to 0,428
Vsr = (V1*V2)/(0,571*V2+0,428*V1) = 49,46 km/h
pozdrawaim
jresli bedzie potrzeba napisz zrobie krok po kroku :)