Odpowiedzi

2009-12-22T11:37:21+01:00
1.SO3 + H20 -> H2SO4
2. Kwas chlorowy VII, reszta kwasowa ma wartościowość I
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T14:59:20+01:00
Kwas Siarkowy (VI) otrzymujemy z Tlenku Siarki o takiej samej wartosciowosci, czyli z Tlenku Siarki (VI), która ma wzór SO3... Wystarczy ją "rozpuścić" w wodzie...

SO3 + H2O -> H2SO4

Jest to Kwas Chlorowy (VII), bo chlor w tym związku jest 7-wartościowy, a reszta kwasowa jest 1-wartościowa, ponieważ w związku jest tylko jeden atom wodoru, który decyduje o kwasowym odczynie (tworzy kation H+)...:)
7 3 7
2009-12-22T17:40:13+01:00
1. Napisz równanie reakcji otrzymywania kwasu siarkowego VI z odpowiedniego tlenku.

otrzymanie tlenku kwasowego- tl. siarki (VI)
SO3
połączenie go z wodą
SO3 + H2O--> H2SO4


2. Określ wartościowość reszty kwasowej i podaj nazwę kwasu o wzorze HClO4
Reszta kwasowa jest I wartościowa, bo jest 1 wodór.
kwas chlorowy
5 4 5