Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T12:34:07+01:00
25:3 4/7=7 Krótsza przyprostokątna a

17+7=24 Dłuższa przyprostokątna b

O=a+b+c
O=7+24+25
O=56cm

P=1/2b*a
P=1/2*24*7
P=12*7
P=84cm²
7 4 7
2009-12-22T12:41:54+01:00
A- dłuższa przyprostokątna
b- krótsza przyprostokątna
a-b=17
3 4/7 b=25
25/7 b=25
b=7
a-7=17
a=17+7
a=24
P=1/2 a*b
P=1/2 *24 *7=84 cm^2
Obw.=7+24+25=56
2 5 2
2009-12-22T13:59:29+01:00
W trójkącie prostokątnym różnica długości między dwiema prostokątnymi wynosi 17cm. Oblicz pole i obwód trójkąta jeżeli przeciw prostokątna równa się 25cm
stanowi 3 i cztery siódme długości krótszej przyprostokątnej.
Z treści wynika, że:
a-krótsza przyprostokątna
b-dłuższa przyprostokątna, gdzie b=a+17cm
c-przeciwprostokątna =25cm, gdzie c=3 i 4/7a
Obliczam a:25cm=c=3 i 4/7a
25cm=3 i 4/7a //*7
175cm=25a//podzielić przez 25
a=7, więc b=a+17=7+17=24, b=24cm
Obliczam pole:
P=1/2*a*b
P=1/2*7*24=84cm²
Obliczam obwód:
Ob=a+b+c
Ob=7+24+25=56cm
1 2 1