Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T13:00:20+01:00
Samożywne protisty są organizmami pionerskimi, ponieważ jako pierwsze pojawiają się w nowych środowiskach, w których nie ma innych organizmów. Przygotowują teren dla zwierząt i roślin, czyniąc go zdatnym do życia.
1 5 1
2009-12-22T13:00:02+01:00
Nazywa się je tak, ponieważ osiedlają się na miejscach wcześniej niezasiedlonych przez żywe organizmy (sukcesja pierwotna, wtórna). Nie potrzebują gleby, same syntezują sobie pokarm, przygotowują podłoże dla kolejnych organizmów (rozpoczynają procesy glebotwórcze).
2009-12-22T13:01:00+01:00
Protisty nazywane są organizmami pionierskimi ponieważ żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach i potrafia przeżyć w tych środowiskach.