1. Określ pochodzenie wyrażenia `wieża Babel`. Wyjaśnij, w jakim znaczeniu zostało ono użyte w tym akapicie:

`Nasze drogi rozchodzą się. Wiem, że nie zdołam Ciebie przekonać i że nie zarzucisz szlifowania soczewek ani wznoszenia swojej wieży Babel. Pozwól jednak, że i my będziemy uprawiali nasz archaiczny proceder, że będziemy mówili światu słowa pojednania, mówili o radości z odnalezionej harmonii, o wiecznym pragnieniu odwzajemnionej miłości.`

zad.2.
Zastąp jednym rzeczownikiem omówienia:
rzemieślnik pracujący w materii złudy -
mistrzowie prawdy -

Z góry dzięki ;-)

3

Odpowiedzi

2009-12-22T14:55:50+01:00
1.
wieża babel pochodzi z opowiadań biblijnych.
ciężka praca
2.
-człowiek
-dobrzy ludzie
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T14:57:22+01:00
1. Wieża Babel to określenie pochodzące z biblii ( Chyba z 1 księgi Mojżeszowej ale nie jestem pewna) . Ludzie chcąc zbudować budowle sięgającą do nieba - aby pokazać Bogu swą potęgę - wzbudzili gniew Boga . Pomieszał im języki nie chcąc aby mogli się dalej porozumiewać . Nie rozumiejąc się ludzie musieli przerwać budowę .

W w/w zdaniu wieża babel została użyta jako metafora "buduj swoją wieżę Babel" co oznacza "wzrastaj w swej pysze , w swym zarozumialstwie"

2. Rzemiosło
Mistrzostwo
11 3 11
2009-12-22T14:59:16+01:00
W tym fragmencie "Wieża Babel" oznacza wyniosłość i ciągłą próbę dorównani komuś lub czemuś.To wyrażenie pochodzi z Bibli.

Rzemieślinik pracujacy w materi złudy- to artysta, poeta czy coś w tym rodzaju
mistrz prawdy- naukowiec,badacz, ten co musi mieć wszystko wyjaśnionione i udowodnione.

:):) pozdrawiam (PS> na pewno dobrze juz to pisałam)
3 5 3