Czy obniżka jest równa podwyżce. W sklepie narty kosztują 2,500zł, z okazji świąt sklep dał promocję na narty -10% (minus 10%). Po nowym roku narty po promocji podrożały 10%. Czy cena nart po podwyzce będzie równa 2,500zł. Udowodnij.
prosze o cały wynik i rozwiązanie bo musze to napisać w zeszycie. z góry dzienkuje

3

Odpowiedzi

2009-12-22T15:09:59+01:00
Obniżka świąteczna 10% z 2500 to 250zł czyli po obniżce 2500-250 to jest 2250
po podwyżce bedzie 10% z 2250 a nie z 2500 czyli cena po obniże i podwyżce nie może być taka sama a konkretnie to 225 zostanie doliczone
2250 +225 to jest 2475zł czyli mniej
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T15:11:24+01:00
Cena po obniżce:
2500 - (2500*10%) = 2500 - 250= 2250 zł
Cena po podwyżce:
2250 + (2250 *10%) = 2250 + 225 = 2475 zł

Obniżka nie jest równa podwyżce
obniżka: 250 zł
podwyżka 225zł
2009-12-22T20:16:52+01:00
A) promocja - 10%

2500zł -----> 100%
x -----------> 90%

x= 2500 × 90 ÷ 100 = 2250zł

b) po promocji +10%

2250zł-------> 100%
x------------> 110%

x= 2250 × 110 ÷ 100 = 2475zł

Odp. Cena nart nie będzie taka sama jak na początku.