Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T15:23:58+01:00
Głównie erozja denna i wsteczna, nurt jest szybki (duże nachylenie terenu), więc woda zabiera dużo materiału skalnego. Działalność erozyjna znacznie przeważa nad akumulacyjną.
1 5 1
2009-12-22T15:26:20+01:00
W odcinku górnym rzeki (biegu górnym), rzeka podczas przenoszenia materiału ze zboczy doliny niszczy dno. Powstaje tzw. erozja denna. W wyniku tym powstaje dolina w kształcie litery V.