Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T15:25:58+01:00
Na płaskim talerzu z suchą ligniną nie zaszły żadne widoczne zmiany w wyglądzie nasion. Na talerzu z ligniną mocno zwilżoną wodą po kilku dniach dobrze widać kiełkujące nasiona. W kieliszku wyjętym ze słoika powinno dojść do powstania osadu lub zmętnienia, zanikającego po dodaniu kilku kropli octu (czasem udaje się zauważyć wydostające się z wody drobne pęcherzyki gazu). W słoiku bez kieliszka dochodzi do gaśnięcia wsuniętej do niego świeczki. Termometr wyjęty następnego dnia z termosu z nasionami obficie zwilżonymi wodą wskazuje temperaturę wyraźnie wyższą niż ta, jaką pokazywał przy wkładaniu go do termosu. Nasiono umieszczone na gazie na wierzchu szklanki z wodą wykiełkowało i po tygodniu dobrze widać zieloną nadziemną łodyżkę z pierwszymi liśćmi oraz zanurzony w wodzie, rozgałęziony korzonek.



Nasiona do kiełkowania wymagają wody (doświadczenie z talerzami), a podczas kiełkowania intensywnie oddychają, zużywając część zgromadzonych wcześniej materiałów zapasowych (miarą natężenia ich przemian metabolicznych jest wzrost temperatury w termosie, a dowodem wydzielania CO2 jest gaśnięcie świeczki wsuniętej do słoika lub zmętnienie wody wapiennej, która wiąże CO2 w nierozpuszczalny CaCO3 (kwas octowy wypiera CO2 z węglanu wapnia [wydzielają się małe banieczki gazu], tworząc rozpuszczalny w wodzie octan wapnia). Prawidłowy rozwój siewki kiełkującej z nasiona można zauważyć obserwując nasiono kiełkujące na gazie na wierzchu szklanki z wodą. Zieleni się ono dzięki dostępowi światła, które po okresie kiełkowania staje się jeszcze jednym czynnikiem wzrostu i rozwoju rośliny.
2009-12-22T15:30:20+01:00
1.Fsola zaczyna wypuszczać zielomą roślinę
2.Po 2 dniach zacznie wypuszczać korzenia
3.Zielona roślinka robi się coraz większa
4.Po 2 tygodniach roślina ma odpowiednie wymiary
2009-12-22T18:05:10+01:00
Do kiełkowania roślinom potrzeba:

- wilgoci,

- dostępu powietrza z tlenem,

- nie potrzeba światła.

Do wzrostu i rozwoju roślina potrzebuje:

- wilgoci,

- odpowiedniego podłoża,

- odpowiedniego nasłonecznienia,

- dostępu powietrza.
1 5 1